۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

وغ وغ ساهاب های دوپا در خشتک خواجه عبدالله انصاری






نقد سگ معین / (سَ) [ په . ] (اِ.) پستانداری از راستة گوشتخواران که سردستة تیرة خاصی به نام سگ سانان می باشدو دارای نژادهای مختلف است که تاکنون 200 نژاد{بلکم دویست هزار} از آن شناخته شده ، شامة وی بسیار قوی است و در کارهای مختلف خدمات با ارزشی به انسان می کند. {مثل جر دادنش} ؛ ~ صاحبش را نشناختن کنایه از: آشفتگی و شلوغی و هرج و مرج بودن . ؛ مثل ~ و گربه بودن کنایه از: دو نفر که دشمن همیشگی یکدیگر باشند و پیوسته با هم جدال کنند.


سفر به انتهایِ سگ / سگ می‌بارید. خیس، پیاده‌روها را خسته بودم. روی زمین یک متر سگ نشسته بود. خیس، موش ِ (سر)آب‌کشیده، خیابان‌ها را خسته بودم. آسمان بار ِ ابرهای ِ سگ‌زا را نمی‌توانست کشید، بیابان‌ها را دیوانه من بودم.


رشته‌ی ِ تفنگ‌شناسی برای ِ سگ‌ها  /سگ‌ها هم خوب بدانند در این خاک ِ غریب / گر پدر نیست تفنگِ پدری هست هنوز


سگ ِ اصحابِ کهف و صد میدانِ خواجه عبدالله انصاری / از خواب بُلَن شُدَن. بوی ِ گند ِ فَضلَش غارُ آغُلیده بود. ماکسیمیلیان دماغشو گرفت: »فاک! سی‌صد سال گذشت آدم نشد این سگ ِ خر. هی گفتم هر جا می‌رسی نرین. گه!«


وغ‌وغ‌ساهاب / چپ رفتیم. گرفتند پاچه‌مان را. راست رفتیم، گرفتند.ایستادیم، پاچه. دویدیم. هم. سگ‌های دوپا.


سگ‌هایِ-لندن‌شناسی /

My Dogs Are Aching     پاهام خیلی درد می‌کنه

You Sly Dog     ای پدر سوخته 

She's a Real Dog    اون خیلی زشته

He's Sick As a Dog    اون خیلی مریضه

You Celever Dog     اِی کلک

You Lucky Dog     خیلی خرشانسی 


Well it's a dog eat dog
Eat cat too
The French eat frog
And I eat you
Businessman, when you make a deal
Do you know who you can trust?
Do you sign your life away?
Do you write your name in dust?
CHORUS:
Hey, hey, hey
Every dog has his day
It's a dog eat dog
Dog eat dog
'Dog eat dog'
Read the news
Someone win
Someone lose
Up's above and down's below
And limbo's inbetween
Up you win, down you lose
It's anybody's game
CHORUS
And it's a eye for eye
Tooth for tooth
It's a lie
That's the truth
See a blind man on the street
Looking for something free
Hear the kind man ask his friends
'Hey, what's in it for me?'
CHORUS

AC/DC - Dog Eat Dog




۱ نظر:

  1. فی باب الکلب و اذنابه ! قشنگ بود مث همیشه شیوه ی خوبی داری ! یه رمان دارم ناتمام یاد اون افتادم شاید براهش کردم شاید هم گشادی اجازت نداد تا چه پیش آید

    پاسخحذف